התקנת ביתן אשפה – הדרך לסביבה נקייה יותר

כאשר אנו חושבים על ביתן אשפה או מסתור אשפה , התמונה הראשונה העולה בדעתנו היא של אובייקט פונקציונלי, שמטרתו היחידה היא להסתיר את פח האשפה, אך המשמעות האמיתית של ביתן אשפה היא הרבה מעבר לכך. ביתן אשפה הוא אלמנט חשוב בכל בניין משותף, בית פרטי, עסק או מוסד ציבורי. הוא מסייע לנו לארגן את הפסולת היומיומית בצורה מאורגנת ומסודרת ולשמור על הרחוב והמרחב הציבור נקיים ומטופחים יותר. בחירת מסתור אשפה נכון והתקנתו בצורה מדויקת ומקצועית  תסייע לכך שביתן האשפה יחזיק מעמד למשך שנים ארוכות . במאמר זה נבחן את השלבים לבחירת והתקנת ביתן אשפה.

 

איך בוחרים מסתור אשפה?

בחירת מסתור אשפה היא תהליך הכולל מספר גורמים, הן פרקטיים והן אסתטיים. להלן, מספר טיפים שיעזרו לכם בבחירת מסתור אשפה ממתכת  המתאים לצרכים שלכם:

  • אסתטיקה ועיצוב – המראה החיצוני של ביתן אשפה או מסתור אשפה  הוא לא פחות חשוב מהפונקציונליות שלו. בזמן שמטרת המסתור היא להסתיר את הפסולת, חשוב שהוא עצמו, לא יהפוך ל"פסולת" אסתטית בעיני הצופה. האסתטיקה של המסתור צריכה להתאים לאתר בו הוא מוצב: בפארק, עדיף שהמסתור יהפוך לחלק הרמוני מתוך הנוף, בזמן שבמרכז עירוני הוא יכול להיות מודרני יותר. הבחירה בצבעים, בתכנון הגיאומטרי או אף בהוספת אלמנטים דקורטיביים יכולה להפוך את המסתור לא רק למוצר פונקציונלי, אלא גם לחלק אסתטי בלתי נפרד מהסביבה שבה הוא מוצב.
    מסתור אשפה ממתכות מגולוונת צבועה בתנור מתכת – עמיד, מחזיק מעמד לאורך זמן, ומתאים לתנאי חוץ, מסתור אשפה ממתכת מגולוונת צבועה בתנור אינו דורש תחזוקה קבועה. צבע המסתור אשפה ניתן לבחירה ממניפת ראל כמן כן בפרוייקטים של מסתור אשפה לערים וישובים נניתן לשלב לוגו ודומאות שונות ע"פ דרישה.
  • גודל המסתור – הבחירה בגודל המתאים תשפיע על היעילות, האסתטיקה, וההתאמה לסביבה המקומית. כאשר בוחרים במסתור, יש לקחת בחשבון את הגודל של הפח או הפחים שהוא אמור להסתיר.
    מסתור אשפה לעגלות אשפה – חשוב לדעת את גודל  המסתור המבוקש, בהתאם לעגלת האשפה או מכולת האשפה אותה רוצים להסתיר ישנם מסתורים לעגלת אשפה 360 ליטר, 1100 וכדומה. באזורים עם עומס גבוה של אנשים, כגון מרכזי קניות או תחנות רכבת, יהיה צורך במסתור אשפה בנפח גדול.
    מסתור אשפה למרכזי מחזור – עם המודעות לסביבה ירוקה עולה הצורך להקמת מרכזי מחזור  בשטחים ציבוריים, כך ניתן לרכז את האפשתונים או עגלות האשפה יחד ולאפשר לאזרח למחזר את הפסולת במקום אחד מרוכז ואסטתי באיזור מרוכז התחום במסתור אשפה.
    מיקום – חשוב למקם את המסתורי אשפה במקומות נגישים וגלויים לכלל הציבור. הם אמורים להיות במרחק נוח להליכה מהמקומות בהם הם נדרשים – כמו כניסות לבניינים, פינות פיקניק וסמוך לשבילי הפארק, או ע"פ דרישת הרשות.
    קלות באיסוף – למען עובדי איסוף הפסולת, חשוב להבטיח כי הגישה למסתור מאורגנת בצורה המאפשרת איסוף מהיר ובטוח של האשפה.
  • עמידות בפני תנאי מזג האוויר – חשוב לוודא שהמסתור מעוצב ונבנה בצורה שתוכל להתמודד עם תנאי מזג אוויר שונים (רוחות חזקות, גשם, קרינת קרני השמש וכו'), מסתור אשפה איכותי  המותקן היטב שעשוי ממתכת מגולוונת צבועה בתנור, בצבע עמיד לתנאי חוץ , יתן מענה לפגעי מזג האויר.

    אם ברצונכם לשמוע עוד על ביתני אשפה או  מסתורי אשפה או פחי אשפה , אתם מוזמנים לפנות אלינו לטלפון: 03-96134415 ונשמח לתת לכם ייעוץ בנושא.

צור קשר